divendres, 22 d’octubre del 2010

Sisena selecció de poemes 2010


Acomiadem aquesta edició del Tot Poesia amb tres poemes ben diferents. El primer, d’Enric Puigsegur, es titula “El palau del vent” i empra la prosa poètica per acostar-nos a una relació amorosa. El segon, de Maria Josep Saumell, té un caràcter volgudament naïf, tot encadenant escenes domèstiques. I, finalment, M. Elena Carné trena imatges efímeres com el pas dels núvols. Que l’any vinent ens torni a portar un devessall de versos!

Lluís Calvo



El palau del vent

De l’Astoria al París, del París al Royal, English Spoken, granissat de llimona, orxata de xufla (refresc natural), el Museu de l’Empordà i la botiga del pa.

Allà al Palau del Vent, rambla amunt i rambla avall, la vaig veure passar, em vaig haver de girar. De sobte em va mirar, el seu cos va frisar, duia un abric blau, un jersei de coll molt alt, bufanda de mil colors, cinturó de Silver & Closed, botes amb uns alts talons i negres els pantalons.

Em va dir hey hello, m’agrada molt la teva olor, em va donar la mà i així en vaig presentar, em diuen Jean Paul, però sóc fill de La Vajol, je m’appelle Marie L’eau i he nascut al Rosselló. I anàvem passejant, rambla amunt i rambla avall, ella mirant aparadors, jo contemplant tot el seu cos.

No tenia res a fer i jo vaig pensar què bé! I després va passar... bé ja t’ho pots imaginar. M’agrada recordar aquell vent d’allà El Palau, agafats de les mans anys i panys estimant tant, junts anem passejant rambla amunt i rambla avall. Ara et trobo a faltar i enyoro el més enllà, ara et trobo a faltar i enyoro l’au-delá. De l´Astoria al París. Del París al Royal...

Enric Puigsegur Rovirola



Bon dia

La dona es pentina
una cua de cavall
al capdavall
del passadís
el gat la mira
submís
no amaga un badall
aquí no hi canta el gall
sinó
el despertador
feliç
que arrenca a riure vora les sis.

Maria Josep Saumell Ferrer




Les ombres dels núvols
dibuixen clarors
en aquestes paraules;
el seu pas i les imatges:
tot és efímer.

M. Elena Carné


2 comentaris:

Lena ha dit...

Moltes gràcies per la vostra feina! Estic contenta de poder-hi participar!
Salutacions ben cordials,

M.Elena

Tot Poesia ha dit...

Gràcies, Lena.